יום רביעי, 3 באוקטובר 2012

פסטיבל תאטרון בת ים - מיצג סריגה אורבנית - 03-05-12

יריית הפתיחה כבר נשמעה
העבודות כבר ממוקמות
החגיגה בעיצומה
והמבקרים מחוייכים מאוזן לאוזן 
אין ספק ההנאה מלאה



************
והנה לכם חלק מהעבודות שהוצגו במיצג
************

המיצג נקרא עיוני מהמילה הערבית עיוני - עיניים שלי
השם הבריק במוחי כבדיחה בתחילה אך הבדיחה הפכה למציאות
והשם הפך להצדעה לסורגות המדהימות איתן היה לי הזכות לעבוד.

הסורגות הן רובן קשישות מבתים מזרחיים 
לרובן אמא שלהן קראה עיוני כשקראה להן בחיבה בילדותן
רצתה לומר את העיניים שלי
כך הן קראו לבנותיהן 
כך הן קוראות לנכדותיהן היום
אני יודעת כי גם אמא שלי עד היום קוראת לי כך בחיבה

עיוני - עיניים שלי
כינוי שהשתלב היטב עם העיניים המועלות על מחטי הסריגה
ונסרגות אחת לאחת למאגר הזה שנקרא-


הטכניקה בה עוצב השם בשלט היא טכניקת הליפוף הזכורה לרובנו משעורי המלאכה בילדות.


מס' סורגות עבדו על האופניים -

את הגלגלים סרגה - ברכה דהבני
את הפונפונים יצרה - שמחה בנצור
את החלקים הקטנים סרגה - גאולה ביבי

**********************
לתמונת הקיר הזו אני קוראת - הנשיקה
תודו שהיא מזכירה נשיקה בין שני אוהבים
אתם יכולים לראות מעל התמונה תלויים דגלונים מעשי ידיה של אידה
בצד השני תלויים בגדים שסרגה שרה ואני עיטרתי


החלק העליון של התמונה סרוג על ידי ומעוטר בעיטור שאמור היה ליצור מעין תחושה של גדר
במקור היה אמור לשמש את העץ השחור לבן שסרגתי עבור הביאנלה
בשל שינוי מיקום ויעוד התצוגה מהביאנלה לפסטיבל תיאטרון רחוב שונה גם יעוד הפריט
והפך חלק מהתמונה


את שני החלקים שיצרו את החלק התחתון של התמונה יצרה רחל המקסימה
אישה שקטה ועדינת נפש שעבדה במרץ על כל מה שהוטל עליה
והתבלטה בשקט הרב שהקרינה על סביבתה במהלך העבודה על הפרוייקט


***************************************
חבל דגלים -
סריגה - גאולה
חיבור לחבל - אנוכי
חבל בגדים -
סריגה - שרה
חבל כביסה - לבנה
קישוט וחיבור לחבל - אנוכי 




*********************************************

**************************************************

את יריעת תמונת הכלבים סרגה יהודית שרעבי
את היריעה האדומה שמעליה סרגה דליה היקרה

********************************************************

צינור כיבוי האש קיבל פנים של כלבלב וזכה לליטופים רבים מהילדים שביקרו 
במיצג למרות שלא כל המבקרים קיבלו את ההסבר שזה כלבלב ולא מעט
העדיפו להתייחס לעיניים של הכלב כאל צמד דדיים היות והעיניים הזכירו להם
פטמות . אל תשאלו אותי מדוע.
מעל הכלבלב תמונה של עציץ מעשי ידי.
עוד אספר עליה קצת יותר בפירוט


******************************************************

סריגת חלקי הבובה - גאולה 



*********************************


ואלו התגיות שעוצבו לאירוע והוצמדו לכל עבודה

stay tuned
to be continued...

אין תגובות: